Digitaal offertes en contracten ondertekenen

Als partner van ClearMedia teken je offertes en contracten digitaal. Zo werk je efficiënt in een digitaal werkproces. Ontdek hoe het werkt.

Digitaal offertes en contracten ondertekenen

Als partner van ClearMedia teken je offertes en contracten digitaal. Zo werk je efficiënt in een digitaal werkproces. Ontdek hoe het werkt.

Werk nog efficiënter in het ClearMedia Partner Portaal en zet je handtekening digitaal!

Het ClearMedia Partner Portaal is voor onze IT-partners geen onbekende meer. Al jaar en dag kunnen partners via deze weg efficiënt hun klanten, facturen en producten opvolgen. Een schoolvoorbeeld van een goed functionerende digitale werking, dus. Toch ontbrak er nog een laatste stap in dat digitale werkproces: online contracten en offertes tekenen. Daar is nu verandering in gekomen…

Ondertekenen op jouw manier

Jep, je hoort het. Onze partners kunnen voorgoed komaf maken met de administratieve formaliteiten op papier. Daar worden zij, de klanten én de natuur alleen maar beter van. Via Connective eSignatures in het Partner Portaal kunnen ze elektronische, juridisch rechtsgeldige handtekening zetten op alle mogelijke documenten. Natuurlijk zorgden we ervoor dat het systeem erg gebruiksvriendelijk is: tekenen kan via SMS, e-mail of een manuele kribbel.

De voordelen

Digitaal documenten ondertekenen houdt meer voordelen in dan je in eerste instantie zou denken. We zetten ze even op een rijtje:

  • Je bespaart kostbare tijd omdat je niet meer hoeft te printen en scannen. Versnel met andere woorden je verkoopproces en verhoog je conversie.
  • Je maakt gebruik van de beschikbare data in het Clearmedia Partner Portaal (naam, emailadres, telefoonnummer) om het ondertekenproces te starten. Een nieuwe deal vraagt dus slechts 1 klik op de knop.
  • Je ondertekent documenten waar en wanneer je wilt op eender welk apparaat (desktop, laptop, smartphone, tablet).
  • Je volgt in 1 oogopslag de status op van jouw te ondertekenen documenten.
  • Je vindt getekende documenten onmiddellijk terug in het klantenprofiel binnen het Partner Portaal

De werking

Digitale handtekeningen zetten, is kinderspel. We zetten de stappen toch even op een rij.

Stap 1. Activeer je quote

Kies ervoor om je te activeren contracten (KMO in de cloud, Business Cloud of Veaam Cloud) digitaal te ondertekenen. Bepaal wie moet ondertekenen en druk vervolgens op ‘contract activeren’.

Stap 2. Verzend en onderteken

Nadat je het document hebt voorbereid en verzonden, zijn je documenten klaar om te ondertekenen. Jij en je klanten krijgen de documenten digitaal per mail aan en kiezen zelf met welke methode ze deze willen ondertekenen: via sms, e-mail of een manuele kribbel.

Stap 3. Volg je documenten op

Wanneer alle partijen het contract ontvangen hebben, krijgt iedereen een getekend exemplaar in zijn mailbox. ClearMedia heeft ook steeds een exemplaar bij de hand.

De wetgeving

Het plaatsen van een elektronische handtekening onder een contract is legaal in de Europese Unie. De elektronische handtekening heeft met andere woorden hetzelfde rechtsgevolg als een handgeschreven handtekening.

De overgang van analoog naar digitaal

In het begin kunnen onze partners zelf kiezen of ze gebruik willen maken van onze elektronische oplossing. Over enkele maanden – wanneer ze vertrouwd zijn geraakt met het systeem – schakelen we volledig over op elektronische handtekeningen. Zo blijven we steeds investeren in onze partners.

Heb je nog vragen? Aarzel dan niet om ons te contacteren via partner@clearmedia.be .

Share

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

CONTACTEER ONS