Collega Kris aan het woord

Ochtendstond heeft goud in de mond, weet Cloud Engineer Kris. Zou zijn koffieverslaving daar iets mee te maken hebben?

Collega Kris aan het woord

Ochtendstond heeft goud in de mond, weet Cloud Engineer Kris. Zou zijn koffieverslaving daar iets mee te maken hebben?

“Daar draait support om: allemaal aan hetzelfde zeel trekken”

Wie collega Kris Mertens wilt verrassen, moet op tijd opstaan. Want deze vroege vogel drinkt zijn eerste koffie — zwart, liefst zo straf mogelijk — op kantoor om 6.15 uur. Zo ruilt hij de files in voor productieve dagen. En die vult hij niet enkel met work work work.

Nieuw carrièrepad

“In 2018 kwam ik in het supportteam van ClearMedia terecht. De problemen die ik oplos, zijn heel uiteenlopend. Denk maar aan een virtuele server die niet meer start, contractuele vragen, een geblokkeerd gebruikersprofiel, verlopen licenties … Daarnaast doe ik ook nog projectwerk. Daarvoor schoolde ik me de afgelopen jaren onder andere bij in Azure, een Microsoft-platform om virtuele bedrijfsomgevingen op te zetten.”

“Tijdens het sollicitatiegesprek bleek al dat ik mijn uitdaging zou vinden in projectwerk. Dat sprak me na twintig jaar op dezelfde dienst wel aan. En vandaag kan ik zeggen dat de projecten mijn werk als supportmedewerker mooi aanvullen. Dankzij de combinatie kan ik er mijn ei in kwijt.”
CM_Profielfotos-3763

Levenslang leren

“Normaal gezien zie ik mijn collega’s ook tijdens kleine teamevents. Maar tegenwoordig moet ik mijn tijd goed verdelen. Ik studeer nog Computerwetenschappen in avondschool. Interessant, want ik krijg meer inzicht in hoe ondersteuning, development en online platforms onderliggend met elkaar verbonden zijn. Dat is leuk, want na al die jaren ervaring ontdek ik nu vaak waarom bepaalde problemen zich voordoen. Dat ik bij ClearMedia toegang heb tot onderliggende systemen maakt de leerstof extra leuk en uitdagend tegelijk.”

Samen iets opbouwen

Werkgeluk is … “samenwerken met een leuk team! Daar valt en staat de werksfeer mee. Ik vind het belangrijk en fijn om omringd te zijn met aangename collega’s, waar ik iets mee kan opbouwen en waarbij ik terecht kan met een probleem. Daar draait support ook om: dat we allemaal aan hetzelfde zeel trekken en het bedrijf, partners en klanten vooruit helpen.”

Wist je dat…

… Kris volgens collega’s nors uit de hoek kan komen? “Toch lach ik graag. Maar als ik met iets bezig ben, lijd ik blijkbaar aan tunnelvisie en duurt het even voor ik terug op aarde ben.”

Share

Facebook
Twitter
LinkedIn

CONTACTEER ONS